Rolluiken aansluiting

Hallo

Binnenkort ga ik onze elektriciteitskast aansluiten. We hebben bovenaan 2 rolluiken, maar als ik de module bekijk, dan moeten er drie draden aangesloten worden. Welke zijn dit?

Bovenaan op de motor van het rollukk heb ik de de N, fasedraad en aarding van de motor. Zijn dit deze drie draden? In de module zie ik de N, fasedraad, maar wat is de derde?

Momenteel werkt het rolluik via de draadloze afstandsbediening. Motor is dan aangesloten gewoon met N, fasedraad en aarding. Zijn dit gewoon deze draden?

Sorry, your blind isn’t compatible with the VMB2BLE or VMB1BLS

Your blind requires power 24/7 and is only controllable with the remote.

Blinds / Windows / shutters that are compatible have

  • neutral / 0v

  • :arrow_up: Up Live / +Ve

  • :arrow_down: Down Live / +Ve

  • :zap: Possibly also an Earth connection


Ik heb een slechte behoefte, uw rolgordijn is niet compatibel met de VMB2BLE of VMB1BLS

Uw rolgordijn heeft 24/7 stroom nodig en is alleen te bedienen met de afstandsbediening.

Jaloezieën / ramen / rolluiken die compatibel zijn, hebben

  • neutraal / 0v

  • :arrow_up: Omhoog = Live Power / +Ve

  • :arrow_down: Omlaag = Live Power / +Ve

  • :zap: Eventueel ook een aardverbinding

1 Like

wellicht heeft het rolluik ook nog een “directe” contact optie voor omhoog/beneden… in sommige gevallen wordt dit een “droog” contact genoemd en veelal aangegeven met bedrade schakelaars… die kun je dan weer wel gebruiken in combinatie met Velbus door een RYLD or een RYNO te nemen en die aan het systeem te koppelen… (of eeb BLS module met timers)

Er zijn inderdaad nog twee knoppen, maar dit was voor het instellen van het rolluik heb ik gezien. Andere knoppen heb ik niet gezien. Ik moet dus de mogelijkheden nog eens nagaan. Hopelijk een oplossing om te sturen met de warmte/zon

Ik denk mogelijks de oplossing gevonden te hebben: