Rolluiken bedienen met VMBPIRO

Hallo, ik stuur momenteel mijn rolluiken via programma met zonsopgang en zonsondergang deze werkt perfect maar bij winter merk ik dat het vroeger donker kan worden en mijn rolluiken niet naar beneden gaan. Ik zou deze zo precies willen besturen met mijn PIRsensor buiten.

Ik weet hoe ik de waarde van uitgang donker en uitgang licht kan veranderen maar ik weet niet wat ik moet kiezen om op dat moment (vb wanneer uitgang donker ingeschakeld is) mijn rolluiken naar beneden te sturen… welke actie en gevolg moet ik kiezen om op dat moment mijn rolluiken omlaag te sturen ?

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Alvast bedankt
:+1::smiley:

je kunt hiervoor de acties gebruiken die bij de Piro horen… je hebt hierin DARK/LIGHT als kanalen… die kun je gebruiken met een normale actie op je gordijnen/rolluiken
(DARK==DICHT)
(LIGHT==OPEN)

Ik heb zelf een actie op mijn tuinverlichting

1 Like

En welke actie moet ik juist kiezen voor rolluiken omlaag te sturen ? Ik kies rolluiken omlaag maar als die geactiveerd word (pressed) doet die het toch precies niet ? Moet ik een andere actie voor rolluiken kiezen

er zijn een aantal opties die je kunt gebruiken…

  • DOWN (0110)
  • Immediately down (0113)
  • Go to position (0115)

soms is het handig om een virtual relay ertussen te zetten… maar die zou niet vereist moeten zijn