Rolluiken openen met opkomst van de zon, maar NIET vroeger dan 7u. Hoe?

Beste,

Ik zoek een manier om mijn rolluiken te laten open gaan wanneer de zon opkomt, maar niet vroeger dan 7u 's ochtends.

De optie voor zonsopgang vond ik in de software, maar niet hoe ik de conditie “niet vroeger dan 7u” eraan kan koppelen.

Is hier een handleinding voor of wat is de truk?

Gelijkaardig wil ik bvb ook een licht max 50% doen branden tijdens de avond en max 100% overdag. Zou dit ook op dezlefde manier op te lossen zijn, aub?

Dag Wouter,

Het lijkt me mogelijk om je rolluiken gewoon aan te sturen met je lichtsensor (zonsopkomst). Of eventueel het signaal “zonsopgang” en dit signaal te onderdrukken met vanaf pakweg middernacht tot 7u smorgens.
Zodra het 7u is, kijk je of je rolluiken open staan en anders geef je een nieuw commando. OF je geeft gewoon je commando om open te gaan. Als deze al open staan, gaan die waarschijnlijk toch niet meer bewegen. :slight_smile:

Voor je verlichting zal je iets gelijkaardigs kunnen doen. Maar moet je licht altijd branden? Of enkel als je dit aanzet? En hoe wordt deze getriggerd? Je zou deze trigger kunnen “onderscheppen” en ervoor zorgen dat als het nacht is, deze het signaal 100% doorgeeft, maar overdag een signaal 50%.

image
Hier heb ik bijvoorbeeld een programma lopen die mijn kanalen van de bewegingsmelding vergrendeld of ontgrendeld afhankelijk van het uur. Hiermee zorg ik ervoor dat in de toilet boven, snachts enkel een klein lichtje aangaat en overdag het volledige licht. Kwestie van snachts niet te wakker te moeten worden. :wink:

2 Likes