Beste,
Ik ben nieuw op het forum en dus nog leek in velbus.
Binnen enkele maanden begin ik met een volledige velbus installatie in onze nieuwe woning.
Ik heb 4 rolluiken die ik wil aansturen. Nu heb ik de kans om 2 vmb2bl te kopen (2dehands)
kan je met deze module met een tijdschema werken (8u op -> 20u neer), of is dit enkel mogelijk met de vmb2ble?
alvast bedankt!
In Velbus worden programmastappen altijd ingevoerd in ingangsmodules (bv. drukknopmodules of glazen aanraakschermpjes), niet in uitgangsmodules (zoals relais, rolluikmodules, dimmers, …). Je gaat een actie op een drukknop zetten (bv. rolluik omhoog) en dan doe je een programmastap op die drukknop (bv. indrukken om 8u), niet op het rolluik.
Dus kan je met de VMB2BL inderdaad, in een Velbus installatie, de rolluiken automatisch laten besturen op bepaalde tijdstippen.
Meer informatie over programmastappen (en meer) vind je in de Velbus Installatiegids deel 2, gratis download op velbus.eu (o.a. via link in rechter zijbalk).
Meer info over de VMB2BL op de VMB2BL productpagina (ook te vinden door in het zoekveld bovenaan de website “VMB2BL” te tikken).
Het grootste verschil met de opvolger VMB2BLE, is dat de VMB2BL veel minder acties kent, enkel omhoog, omlaag, omhoog/omlaag (1-knopsbediening), en een paar variaties hierop. De VMB2BLE heeft een hele hoop acties erbij voor meer speciale programmaties, maar als je die niet nodig hebt kan je gerust de VMB2BL gebruiken.
Dus als ik het goed snap moet je:
-een virtuele knop gebruiken van een ingangsmodule, daar het commando van bv zonsopgang koppelen aan uitgangmodule (rolluik omhoog)?
Op virtuele knop actie “omhoog” naar rolluik.
Dan programmastap op die virtuele knop: “indrukken bij zonsopgang”.