Server not available

Hey, ik gebruik de homecenter App (iphone & iPad) en krijg momenteel de melding “server not available”. Kan bijgevolg niks bedienen via gsm?

Iemand een idee wat ik kan doen om het euvel te verhelpen?

gr

Frank

Waarschijnlijk is de software van de home center module niet opgestart.
Meld aan via de browser aan de module, ga naar settings / Advanced en doe daar restart Home center service.
Een stappenplan voor probleemoplossing vind je ook terug in de online basis training van Home center via http://www.homecenter.be/start bij ‘Probleem oplossing’

Hallo,

een klassiek verschijsel, je home center moet opnieuw opgestart worden.
trek de kabels van het netwerk en de interface velbus NIET uit! Enkel de 220V. na 10 sec weer aansluiten
Wachten op de opstart en klaar als het ip adres niet aangepast is. Eventueel aan te passen in de setup. Een veelvoorkomende reden is korte onderbrekingen; Als je stopcontact van “mindere” kwaliteit is kan door het gewicht kleine onderbrekingen ontstaan. Ik heb mijn center aangesloten een klein verlegsnoertje en de center laten rusten op een support. Opgelet de openingen voor de koeling vrij houden, sindsdien geen problemen meer.

Hey Bernard, bedankt voor de tip. Via IP adres ingelogd en herstart en alles werkt weer.

merci voor de support,
frank

1 Like