Signum: 4ch relais zichtbaar bij bindings, niet selecteerbaar bij widgets

Beste,

Na het bij plaatsen van een nieuwe 4 kanaals-relais, heb ik problemen bij het toevoegen van de extra hardware op het dashboard via de signum module.
Het 4 kanaals-relais is zichtbaar onder ‘bindings’ na de knop ‘discover velbus’ te hebben gebruikt.
Bij het aanmaken van een nieuwe widget kan ik geen kanaal kiezen van de nieuwe VMB4RYNO module onder ‘item’ (de volledige module is niet zichtbaar). Is er nog een extra stap die uitgevoerd moet worden? Of wat kan het probleem hier zijn?

Bedankt.

Dag Jolle,

Nee, ‘discover velbus’ gaat door alle benodigde stappen. Misschien lukt het om de benodigde items te selecteren na het herladen van de app?

Bedoelt u ‘refresh’? Dit heb ik uitgevoerd, maar zonder resultaat. Het valt me ook op dat de relais niet onder Bindings/ List of devices → devices. Enkel wanneer ik naar de pagina ‘discover velbus’ ga, is de relais zichtbaar.

We gaan dit hier proberen te reproduceren om u verder te kunnen helpen. :slight_smile:

Dag Jolle,
We hebben het hier eens geprobeerd en het werkt voor ons. Wel heb ik de Signum app na het proces eens moeten herladen. We raden je aan om de “discover velbus” nog eens door te lopen. Op het einde van dit proces krijg je normaal gezien een groene boodschap boven de lijst van modules.

Hallo,

Ik had gisteren het probleem nog eens opgenomen maar nu zie ik als melding op het dashboard ‘some devices are offline’, terwijl ik wel nog een aanpassing aan het velbus-programma kan doorvoeren via de signum. Het netwerk lijkt dus in orde, de signum runt, het dashboard is niet beschikbaar? Wat kan het probleem hier zijn?

Groeten.