Signum - time settings

In de time settings van de signum app heb je de mogelijkheid om de tijd van de velbus installatie te synchroniseren met de velbus module. ( met de “push” button ) .
Ik krijg altijd een error pagina (500) te zien .
De tijdsgebonden acties zijn ook niet meer juist in mijn installatie … ( installatie volgt de signum tijd ).
Iemand een idee ?

Mvg, Johan

Dag Johan,

We gaan dit nakijken of we dit bij ons kunnen reproduceren. Bedankt voor dit te rapporteren.
Ik neem aan dat je de pagina nog kan bekijken, maar dat de “push” functionaliteit niet werkt. Kan je de tijdszone juist zetten en bovenaan de pagina opslaan?


De vraag is waarom de “Signum OS time” niet gelijk is met de “VMBSIG Module time” ?
Ik dacht dit op te lossen met de push button…

Heb je andere modules zitten die ‘master clock’ zijn, meerbepaald VMBLCDWB modules? Dat wil zeggen dat die modules van tijd tot tijd ook de (verkeerde) tijd op de bus zetten. :slight_smile:

Dit kan je controleren in VelbusLink (Configuration > Preferences) setting ‘Master clock’.

Ik heb geen andere modules die een clock kunnen geven vermoed ik.
De instellingen van de signum zijn ook juist .
Voorlopig werkt alles, alleen blijft het raar dat er 2 verschillende tijden staan in de time settings …
image

I’ve had this problem a few weeks ago. It was a problem with the VMBHIS (Homecenter)

I’ve never installed a homecenter , as i was waiting for the signum … so thats not the issue i suppose.

We hebben het tijd synchronisatie probleem momenteel nog niet kunnen reproduceren. Indien mogelijk, nemen wij graag nog contact op met u via signum@velbus.eu om dit probleem verder aan te pakken. :slight_smile:

Ik heb jullie gecontacteerd op het email adres.
Ik kan jullie directe VPN access geven en hopelijk volgt een oplossing snel :slight_smile:

Thomas

Ik heb hetzelfde probleem op mijn installatie wat betreft de Push functie op de pagina Time Settings. Echter staat de tijd wel juist bij mij op enkele seconden na. Mar krijg ook de foutcode 500.
Heb dit al twee keer gemeld bij Velbus en elke keer hebben ze het goed kunnen zetten vanop afstand omdat ik hun toegang verleen dat moment tot mijn installatie.
Heb onlangs wel de installatie moeten uitschakelen wegens een defect in de zekeringskast waardoor alle spanning moest verbroken worde in de hoofdkast. Ik vermoed dat die foutcode dan teruggekomen is na het herstarten van het systeem.

1 Like

Dit probleem is verholpen in versie 1.9.1. Als de Signum aan het internet gekoppeld is, zal de update al geïnstalleerd zijn. :slight_smile: