Signum unauthorized_client

Beste

Ik ben zelf installateur en heb Velbus in mijn woning met een goeie 30-tal modules. Ik heb ook een RPi met daarop Openhab waar ik met text-files werk ipv de paper ui, en heb zelf enkele rules gemaakt en dergelijke, dus het systeem is mij niet onbekend.

Ik heb zonet de VMBSIGNUM toegevoegd aan mijn installatie, en ben dan met de Android app begonnen aan de instellingen.
Na een 20-tal minuten wachten vond ik dat het wel heel lang duurde tegen dat de app klaar was, dus hebt ik met een web-browser op mijn laptop het IP-adres van de Signum ingegeven.
Daar kon ik inloggen met de user die ik opgegeven had tijdens de app-installatie.
Ik heb gezien dat ik alle things en items kan bekijken, maar ik zag dat ik geen window en geen widgets heb.
Dan maar terug naar de app, als ik wil inloggen met de app krijg ik een error:

Sorry, there was an error :
unauthorized_client
Request Id: 0HM5KLPIE1JK3:00000001

Inloggen via de browser op mijn laptop lukt wel nog .
Ik moet wel toegeven dat ik ergens onderweg het adres van de Signum heb veranderd van 255 naar 254.
Ik heb al geprobeerd om via Velbuslink de Signum te resetten (factory reset), maar dit heeft niet geholpen. Ook de hardware RESET knop op de module geeft geen resultaat.

Nu heb ik 3 vragen:

1. Hoe kan ik de Signum volledig resetten en dus van 0 beginnen?
  2. Waarvoor dienen die 2 knoppen RESET en RMT?
  3. Worden er vanzelf widgets gemaakt zodat ik zelf niet al die moeite moet doen, wat ik dus bij een browser op PC blijkbaar wel moet doen?

Alvast bedankt
Bernd

Ik heb de app verwijderd van mijn Android en opnieuw geïnstalleerd, nu kan ik wel weer inloggen.
Maar nu heb ik nog steeds geen widgets. Ik kom op dezelfde pagina terecht als wanneer ik de laptop gebruik met Chrome browser.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik zelf alle widgets moet gaan aanmaken?

Ik zie ook dat er nu problemen zijn met de PIRs:

Kan ik hier iets aan doen? Gebeurt dit vaker? Om de hoeveel tijd worden die modules opnieuw gecheckt? Of moet ik zelf iets doen?

Mijn vragen blijven geldig…

Groeten
Bernd

Dag Bernd,

De problemen ivm met de PIR modules zijn bij ons gekend en zal in één van de volgende releases automatisch verholpen worden.

Widgets en windows worden door de quickstart automatisch gegenereerd op basis van de Velbus installatie op dat moment. Mogelijks is daar iets fout gelopen. Via <ip van de Signum>/health/rescue kan je de Signum volledig resetten en de quickstart hernemen.

RESET button (called DIS on some models): down in normal
operation. Slide up to disconnect the module from the power
supply (hardware reset).
RMT (Remote): used for identification during the Quickstart
and during a software reset

Ok, bedankt.

Die reset en quickstart die je vernoemt, daar geraak ik niet binnen:

Webbrowser is Chrome, ik heb het ook geprobeerd met Edge.

Mijn excuses.

Correctie: Via /health/rescue kan je de Signum volledig resetten en de quickstart hernemen.

Bedankt
Ik ben de reset nu aan het uitvoeren.
Ik post nog een vervolg.

Alles lijkt prima te werken.
Automatische installatie is zeer vlug verlopen (via Chrome browser), ik heb alle widgets, alle windows.
Voorlopig alles perfect.

Bedankt ook voor de vlugge reactie, zelfs op een zaterdagavond :+1:

Prettig weekend!

1 Like