volgens de foto in bijlage zou ik ene code hebben op de signum maar ik zou niet de weten welke hoe kan ik dit op lossen
zou dat niet de Id van je Signum zijn? 8 hex karakters terug te vinden op een klever op je signum, deksel open doen.
Hoi @dries ,
Surf even naar je lokaal IP adres van je Signum (zie jouw screenshot) via je webbrowser.
Kies daar voor de tab Velbus en kies het 2de icoontje.
De autorisatiesleutel staat helemaal onderaan. Geef die in in Velbuslink en je connectie zal tot stand komen. Zo vermijd je dat iedereen die toegang heeft tot jouw netwerk connectie kan maken met je installatie. Helemaal veilig dus!
Betrouw je iedereen, dan kan je dit uitschakelen, maar dat raden we uiteraard niet aan. Er lopen overal sloebers rond ;-).
hallo al vast bedankt heb dit gevonden maar nu stoot ik op dit probleem of moet ik eerst bekabelt terug verbinden maken mvg dries
Hoi @dries ,
Het lijkt alsof je verbinding met de Signum inderdaad wat spaak loopt.
Hoe ben je juist verbonden? Draadloos via je laptop met een router die bekabeld verbonden is met de Signum?
Bij twijfels, een USB verbinding is super stabiel en je heb dan geen IT problemen die het wat lastiger kunnen maken. Los daarvan, als je in hetzelfde netwerk zit van je Signum met je laptop, dan zou je prima moeten kunnen (draadloos) programmeren!
bekabelt is nooit geen probleem lukt heel goed maar ik was aan het kijken voor via 4g met de gsm te kunnen bedienen en dat lukt mij ook nie dat is het geen dat ik het liefst wil dat ik kan bedienen van uit en ander net werk weet u hoe dit moet want dit lukt mij ook niet is ik met de home assist zit
Hoi @dries ,
Je kan je Velbus installatie eenvoudig bedienen vanop afstand via onze smartphone app Signum. Initieel dien je ervoor te zorgen dat de cloud ingeschakeld is op je Signum, zie onze webinar https://www.youtube.com/watch?v=LlYgnIWSuaE&t=2263s . Daarna de Signum app op je smartphone openen terwijl je in hetzelfde netwerk zit als je Signum en de app zal dat apparaat automatisch toevoegen aan je lijst. Vanaf dan kan je vanop afstand je installatie bedienen.
Bekijk gerust de volledige webinar, dan ben je meteen helemaal mee met de mogelijkheden.
lukt mij niet had dit gedaan toch kan ik er niet op enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Hallo Dries,
Zoals VEL342 reeds aangaf, het moet lukken, het lukt wel bij mij met de gsm zelfs van buiten het thuisnetwerk. Inderdaad die Webinar legt véél uit ! Heb je die bekeken ?
Wat ik wel niet begrijp, je hebt probleem met de smartphone maar je toont PC screenshots ?!!?
Zijn dat schermen dat je krijgt nadat je op “Go to Signum” geklikt hebt in VelbusLink?
Heb je de laatste versie 11.10.3 van VelbusLink?
Is het een Signum-20 ?