Signum

Beste,

Is er al zicht op de uitrol van de signum module?

Mvg,

Sam

Dag Sam,

Je mag hier heel binnenkort (deze of volgende week) een mailing van verwachten via de Velbus nieuwsbrief.

3 Likes

Mailtje aangekomen ; >)))
Nu hopen dat er snel bij de verdelers liggen en er in de toekomst nog heel wat meer mogelijkheden komen,… anyway me happy!!!
Net begonnen aan mijn eigen installatie, dit is een leuk bericht te weten dat ik vrij snel de Signum ga kunnen plaatsen.

1 Like

Net de mailing ook ontvangen.

Is er ergens meer info though over de app en wat er allemaal exact wel of niet mogelijk is nu al?
€ 470 (ongeveer) is best een serieuze investering zonder exact te weten wat de Signum wel of niet al kan en hoe de app en de interacties daarin er juist uit zien natuurlijk.

Ook zijn de koppelingen met SONOS, Philips Hue etc. nog niet klaar (zullen er ook komen met HomeAssistant, OpenHab out of the box, of blijft dit een DIY optie?)
Ook heb ik ergens gelezen dat de koppelingen extra betalend zullen zijn? Klopt dit?
Aangezien het anders opnieuw interessanter wordt om zelf eventueel een Pi in te stellen ipv de Signum aan te schaffen.
Het is maar om de opties open te houden.

Alvast bedankt voor meer info hieromtrent!

1 Like

Op de VMBSIG productpagina vind je de meest recente info. Binnenkort zullen hier ook meer documenten op verschijnen (handleiding enz.).

Koppelingen zullen inderdaad betalend zijn, ook hier zullen we meer over communiceren.

Het staat je natuurlijk volledig vrij om zelf een IoT oplossing te configureren. Wij bieden met de Signum een grote mate van gebruiksgemak en extra features aan in vergelijking met de bestaande open source oplossingen, maar Velbus is in verschillende open source oplossingen uitstekend geïntegreerd dus de doe-het-zelver die de open source weg wil open gaan, zal zeker ook zijn gading vinden - mits de nodige know-how, het nodige werk en een zekere leercurve natuurlijk.

1 Like

Is er al meer nieuws ivm de update. Mijn klanten die velbus signum bezitten vragen me telkens naar iot oplossingen zoals stopcontacten aansturen, stroommetingen,…
Maar ik moet ze telkens teleurstellen dat dit tot op heden niet mogelijk is.
Kan hier wat meer duidelijkheid rond geschept worden zodat ik geen valse beloftes moet doen.