Simulatie buitenvelichting

Hoi iedereen, met deze donkere dagen wil ik ter preventie een kring buitenverlichting die is geschakeld via een VMB4RYNO (met daarop een relais 2P20A) 's nachts een tijdje laten branden.

Voorkeuren:

  • Geen vaste tijden, maar ik zie hier op het forum dat dit niet kan? (wat ik wel wat raar vind want is dit niet ook 1 van de redenen voor het kiezen van domotica)
  • Dan maar vanaf een bepaald uur tot een bepaald uur

Iemand die me in de juiste richting kan duwen?

Alvast bedankt,
Will

Programma aanmaken in één van de drukknop modules (VMB6PBN of andere bedieningen) en dit laten schakelen op het gewenste tijdstip.
Handig is om dit in te stellen op de module waarmee je de buitenverlichting manueel schakelt, zo kan je rechtstreeks op de ingang werken.

1 Like

Hoi Bert E,

bedankt voor de feedback en de mogelijke oplossing!

Ik vermoed dus niet dat het mogelijk is om ‘random’ te gaan werken tussen ‘tijd x en tijd y’ OF als dat niet gaat om bv. mee te geven aan het systeem dat de buitenverlichting moet werken van 01h00 tot 01h15 en van 02h00 tot 02h30…etc…

Many thanks,

Willy

Willy,

Je kan op meerdere modules zo’n programma voorzien en deze een van de twee beschikbare virtuele kanalen laten schakelen. Deze kanalen kan je dan weer gebruiken om je verlichting te schakelen.

Succes, Bert

Ik laat (binnen) een licht aangaan elke dag (ook tijdens de vakantie als we er niet zijn) bij zonsondergang en dit tot 23h. Ge kunt dit dus ook toepassen op een licht buiten.