Hello, I have have changed my installation to the signum gateway io to be able to integrate my smappee energy monitors and EV charger. In general you have to be an IT’er to understand how homeassistant works, especially when I want to integrate my smappee in the system. I get in circles whan trying to connect the smappee to home assistant, from one non readable page filled with code ot another. Did someone already do the integration and/or is able to tell in non-it language how I should do this? I received a login and pasword from Smappee.
Ik ga er vanuit dat je net zoals mij gebruik maakt van de VMBSIG module om Home Assistant via signum te draaien. Vooralsnog is het volgens niet mogelijk om smappee te integreren omdat de versie op de signum een ‘core’ versie is van Home Assistant.
Om smappee te kunnen integreren dient de config-yaml file aangepast te worden en in de core versie is dit niet mogelijk. Naast mijn signum heb ik nog een andere HA draaiende op een plug-and-play HA green rb pi, dit is de ‘full option’ versie waarin je add-ons kan installeren om op die manier de .yaml file te editen.
Om te kunnen integreren dien je de API gegevens op te vragen aan smappee rechtstreeks.
Eens je deze hebt moet je dit in uw configuration file invoegen. Zolang de configuration file niet openbaar wordt gezet in Signum HA kan dit volgens mij niet gedaan worden.
We zijn momenteel bezig om het configuratiebestand open te stellen voor wijzijgingen. Momenteel, met de huidige versie is het inderdaad niet mogelijk om deze integratie te configureren.