Socket Error 10060

Ik heb velbuslink geïnstalleerd op een nieuwe computer. ik kan echter niet verbinden met de Velbus en krijg steeds deze melding: socket error 10060.
Ik gebruik Windows 10.

Welke versie van Velbuslink heb je geïnstalleerd (staat bovenaan in het venster)?

Hoe verbind je met je Velbus installatie? Rechtstreekse verbinding via USB, of via Home Center? Krijgen al je modules voeding (brandt het rode voedingslichtje)? Is je USB-module correct verbonden met de rest van de installatie? Hoeveel terminators heb je in je installatie, en waar zitten die? …

Alles heeft gewerkt op mijn oude computer.
Er staan 2 terminators op de einden van de EIB kabel.
Ik verbind via Home Center.
De installatie werkt en is te bedienen via Home Center op de computer.
Het is alleen Velbuslink dat niet werkt op de computer.

Versie 9.80.0.9

Misschien blokkeert een firewall of anti-virus de verbinding? Velbuslink werkt zonder problemen op Windows 10, aan de WIndows versie kan het in principe niet liggen.
En welke Velbuslink versie gebruik je?

Versie 9.80.0.9

Ik heb print screens gemaakt die eea moeten verduidelijken.

In home Center werkt alles goed.
uploadarchief.net/files/dow … us%201.jpg

Ik open Velbuslink en laad ‘Thuis1’
uploadarchief.net/files/dow … us%202.jpg

Ik klik op Verbindenen selecteer Home Server.
uploadarchief.net/files/dow … us%203.jpg

Ik vul de gegevens in.
uploadarchief.net/files/dow … us%204.jpg

Er komt geen verbinding, maar de foutcode is er niet meer.
uploadarchief.net/files/dow … us%205.jpg

Ik maak verbinding via netwerkkabels. Geen Wifi.
Wat kan er aan de hand zijn?

Als je op “Zoeken” duwt (in het scherm om verbinding te maken via Home Center), vindt Velbuslink dan je Home Center terug?
Heb je ook nagekeken dat je wel degelijk het juiste wachtwoord gebruikt? (Druk eens op het oogje rechts van het wachtwoord, om te zien of het wel juist is).

Error 10060 = connection timed out. De vraag is waarom natuurlijk…

Ik gebruik het originele wachtwoord.
Bij de zoekfunctie vind ik home Center op het juiste ip terug.

Log eens uit en terug in op Home Center (via web browser), om te zien of dit wachtwoord daar wel werkt?

Had ik al gedaan. Het paswoord is ongewijzigd.

Waarschijnlijk dan toch een firewall/antivirus probleem? Eens proberen met deze uit te zetten (plug eventueel tijdelijk het internet even uit, voor de veiligheid) en zien of je dan kan verbinden?

Het heeft even geduurd, maar ik heb de firewall uitgeschakeld.
Geen verbetering.

En antivirus uitschakelen? (Eventueel kan je je internetverbinding losmaken voor de veiligheid).