SOMFY gordijnmotorsturing

Beste,
Ik ben op zoek naar iemand met ervaring betreffende somfy gordijnmotorsturing.
Ik weet dat ik hiervoor de VMB2BLE module dien te gebruiken.

Aangezien deze somfy modulen prijzig zijn wou ik toch een beetje feedback.

mvg

Dag Pieter,

voorlopig hebben we voor Somfy motoren niet echt een Velbus oplossing. We kunnen wel gewone motoren aansturen, maar Somfy sturingen zijn complexer en moet ofwel via Somfy’s RF-sturing gebeuren (waarvoor we voorlopig geen interface hebben), ofwel via precieze regeling van relais op milliseconden (ivm openen/sluiten lamellen versus op/neer enz.), wat we we ook niet doen.

We zijn wel bezig aan een protocol interface server die op termijn (nog geen data bekend) ook wel Somfy zou kunnen aansturen, maar dit is nog in ontwikkeling.

Pieter, hier zijn verschillende oplossingen mogelijk. Alles hangt ervan af wat je ondertussen reeds hebt aangeschaft om de gedane investering niet verloren te laten gaan.
Wij vonden de Somfy oplossing zo duur dat wij naar alternatieven gaan zoeken zijn die wij 100% compatiebel hebben met Velbus, en die ook gevonden.
Als je die wil bespreken dan kan je met ons contact opnemen ( info@solivi.be )

Beste,
Zijn er hier ondertussen verdere ontwikkelingen in?
Ik ga er van uit dat dit ook opgaat voor Somfy rolluikmotoren en dat deze dus ook niet werken met een VMB2BLE?

Nog geen nieuws in dit verband…

Excuse me answering in English.

I installed 11 X Somfy 40 blinds in a project recently and used the new VMB1BLS module, which is just smaller version of the VMB2BLE.
(Not the Somfy 50, which is an RS485 controlled motor)

I’m happy to report that my client is perfectly happy with the solution.

Just be aware that the bus voltage needs to be set correctly.
I had a low voltage issue (due to cable length), but was quickly solved by trimming the VMBSMPS.

I hope this helps.

Regards,

Stuart

(A UK Velbus distributor)

Kijk op vgs.solivi.be voor velbus oplossing voor alternatief voor somfy. Somfy is idd veeel te duur.