Sturen electrisch deurslot 12VDC

Hi, ik heb nog recent (2 weken) mijn velbus installatie gelegd. nu wil ik kabel 12VDC leggen voor een automatisch deurslot dat pas achteraf komt. echter kan ik niet terugvinden hoe dit bediend word met velbus en zit dus met de volgende vragen.

1.kan dit met VMB1RYS geplaatst worden in combinatie met 12VDC voeding?
2.is dit veilig genoeg, kan dit niet gemakkelijk omzeild worden om in te breken?

ik beschik ook over een VMBVP01F doorbird.
Alvast bedankt.

De bediening zal inderdaad gebeuren door de 12VDC te laten schakelen via een Velbus relais. Dit kan een VMB1RYS ter plekke zijn, of een VMB4RYNO kanaal in de kast.
Wat de beveiliging betreft, dit hangt vooral af van de bediening (bv. codeklavier, …). Als je bv. een Velbus VMBKP codeklavier neemt, dan kan je via het tamper alarm het deurslot blokkeren. En als ze het codeklavier helemaal uit de muur halen, hebben ze enkel een buskabel, niet de stroomdraden om rechtstreeks het slot te bedienen.
De VMBVP01 kan je configureren zodat je, bij bediening van het deurslot op de app, de deur opent. Daarvoor moet je gewoon het deurslot op een relais verbinden (zoals hierboven uitgelegd), en een actie “Herstartbare timer (5s)” leggen van het videofoon kanaal “Deur” naar het relais.

1 Like

Hoe kan ik bijvoorbeeld een poort openen?

Als ik op de sleutel klik gebeurd er niets en krijg ik een foutmelding….


Iemand een idee hoe ik een 2de relais kan activeren in de DOORBIRD app?