Sturing rolgordijnen

Hallo,

Voor onze nieuwbouw hebben wij gekozen voor velbus.
In de zekeringkast hebben we reeds de nodige rolluikmodules voorzien.
We zouden rolgordijnen (binnen) willen aansturen met deze modules. Nu heb ik hier en daar al gelezen dat velbus niet compatibel is met verschillende buismotoren, oa deze van somfy…
Kunnen jullie mij adviseren welke geen problemen zouden geven? (beperkt tot diameter van 5cm)
Welk merk raden jullie aan aub?

mvg

In principe zijn alle rolluikmotoren die via relais gestuurd kunnen worden, aanstuurbaar door Velbus. Hoe eenvoudiger de motor, hoe beter voor Velbus eigenlijk, omdat de intelligentie door Velbus dan gebeurt zonder inmenging van de motor zelf.

Het probleem met Somfy zijn hoofdzakelijk hun motoren die enkel via Wifi of RF gestuurd kunnen worden, deze zijn niet aanstuurbaar via Velbus. In principe zouden hun bedrade motoren via Velbus gestuurd moeten kunnen worden, maar wij hebben hier zelf nog geen testen mee gedaan.

We weten wel (uit installaties en eigen testen) dat jaloezieën van het merk Warema zonder problemen door Velbus gestuurd kunnen worden.

Ik hoor ook net van een klant dat die al twee jaar een perfect draaiende Velbus installatie heeft met verschillende rolluiken op Somfy motoren (bekabeld model).

bij ons werkt dit perfect met motoren van Came.

1 Like

Kunnen jullie (@Velbus345 en @Peter_d1) wat meer info geven over het exacte type buismotor (Somfy/Came) dat probleemloos werkt met VMB2BLE’s aub?

Alvast bedankt,

Tom

Zoals eerder vermeld, elke “domme” motor is goed (dus een contact voor op, een contact voor neer, en eindeloop). Wij hebben de Somfy 1 002 942 (Wired) getest.

1 Like

http://www.came.com/be/nl/automatiseringen-voor-zonweringen-en-rolluiken/mechanische-motoren/mondrian-5.html

1 Like