Temperatuur analoog naar ander systeem brengen

Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om de temperatuurmeting van het weerstation of bedieningspanelen analoog naar buiten te brengen.
Ik merk geen enkele optie in de analoge uitgangen om deze realtime naar buiten te brengen.
Of nog maar de temperatuur te koppelen aan de uitgang.

De idee zou zijn om de temperatuur van mijn bedieningspaneel te gebruiken op mijn warmtepomp als kamertemperatuur. (verwacht 0-10V)
En de buitentemperatuur van het weerstation als de buitentemperatuur. (verwacht pt100 voor zover ik begrepen heb)

Alvast bedankt voor jullie ideeën.

Op dit moment is dit in “standaard” Velbus niet mogelijk. Met behulp van custom software zou er wel kunnen een link gemaakt worden tussen de temperatuurwaarden (die van de bus kunnen uitgelezen worden), en de VMB4DC uitgangen die aangestuurd zouden kunnen worden door diezelfde server. Dit is natuurlijk redelijk geavanceerd en niet voor de doorsnee gebruiker.
Op termijn zal dit in de Velbus Signum IoT Gateway geïntegreerd worden, maar daar is nog geen datum op vastgelegd.

Dus als ik het zo goed begrijp, zou dit via een openhab integratie wel moeten lukken.
Ik was hieraan begonnen voor andere doeleinden, maar gestopt na mijn bestelling van de Signum.
In de hoop dat het daarmee ook allemaal zou lukken.

Als jullie nog geen richtdatum kunnen geven hiervoor, kan ik dus best toch proberen mijn OpenHab draaiende te krijgen voor deze meting en uitsturing naar de uitgangen.
Ik veronderstel dat je dan doelt op een niet te zotte interval (elke 15 min ofzo) om te checken wat de temperatuur is en deze dan als dimwaarde aan te passen.

Alvast bedankt voor de reactie.

1 Like

Inderdaad, zoiets zou kunnen lukken.