Tijdelijke dim/schakelaar waarde

Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk was een tijdelijke dim/schakaar waarde toe te kennen aan een relay of dimmer.
Ik probeer me even te verduidelijken:
Als savonds het licht aan is(dimmer of relay) en de deurbel(aangesloten via VMB7IN) wordt ingedrukt dan zou ik graag hebben dat een paar lichten tijdelijk een start of stop intervaltimer doen en daarna naar de vorige stand gaan. Dus als ik een dimmer licht op bv 45% heb staan en er wordt dan op de deurbel gedrukt dat deze voor 10sec knippert en dan terug naar 45% gaat. Idem voor een gewoon licht, als deze aan is gaat deze dan uit/aan en daarna terug vast aan…

Nu zit ik met het probleem dat als de deurbel wordt ingedrukt de lichten wel knipperen maar dat het daarna donker is en ik de lichten terug moet aanzetten…

Alvast bedankt voor een antwoord :slight_smile:

In principe is het niet mogelijk om terug te keren naar de vorige dimwaarde of toestand.
In bijlage wel een .vlp waarin via een omweg het effect bereikt wordt van terug te keren naar de vorige dimwaarde. Deze strategie werkt in een aantal gevallen, maar niet in alle. In het voorbeeld in bijlage zet de PIRO bij donker de dimmer aan (via een tussenweg van een virtueel relais), en bij licht terug uit. De PIRM zet tijdens beweging de dimmer in een dimsfeer. Wanneer de beweging gedaan is, keert de dimmer terug naar zijn vorige dimstand. Misschien kan dit als inspiratie dienen?
4DC-terug-naar-vorige-dimwaarde.vlp (14.7 KB)