Timer met lichtafhankelijke beweging

Beste
De velbus installatie is fantastisch, maar ik weet niet hoe ik volgende stappen logisch moet ingeven. Hopelijk kunt u mij helpen aub?

Waneer het donker wordt, gaat via de VMBPIRO de buitenverlichting aan van de voordeur. Deze gaat aan via een niet herstartbare timer voor 4 uren. Maar via de lichtafhankelijke beweging van diezelfde VMBPIRO loopt er ook een timer van 10 min. die extra verlichting via het tuinpad aanstuurt en ook het licht van diezelfde voordeur.

Wanneer het donker wordt, springt de verlichting van de voordeur dus aan, maar wanneer er iemand in de tussentijd van deze 4-uur aftellende teller voorbij de lichtafhankelijke beweging komt, telt de timer maar 10 min. en spring het licht aan de voordeur uit. Hoewel ik graag zou hebben dat deze 4 uren lang blijft branden.
Ik heb al geprobeerd met forceren en vergrendelen maar dan blijft het licht aan want ik geef geen ontgrendeling in… maar ik weet niet hoe ik dit logisch kan ingeven? Hopend op uw expertisse voor een antwoord aub?

Alvast bedankt !
Steven

Dag Steven,

Je kan werken met 2 herstartbare timers. Deze forum post zal je verder helpen: Werken met twee timers

Alles over logische functies kan je vinden in onze FAQ over logische functies.

Met vriendelijke groeten,

Goede avond

Ik heb de aangegeven informatie proberen om te zetten in mijn systeem. Het lijkt allemaal nu te werken.

Super hartelijk bedankt !!

Mvg
Steven

1 Like