Twee PIR sensoren sturen dimmer aan

Hallo,

Ik heb de volgende situatie:

PIR1 stuurt dimmer van de badkamer verlichting aan via DIM Up en DIM Down.

PIR2 stuurt de verlichting aan van de inloopdouche.

Nu zou ik graag hebben als je onder de douch staat (PIR2 actief) dat de verlichting van de badkamer aanblijft.

Hoe kan ik dit het beste uitvoeren?

Grt,

Rogier

Dag @racemier ,

PIR sensoren gebruik je best altijd met een moment volgen actie. Bij dimkanalen is dat atmosferische dimwaarde (actie 0214). Je stuurt die vanuit je motion kanaal. Op de pir heb je dan ook een afwezigheidskanaal, dat gebruik je dan om de lamp uit te schakelen (opnieuw actie 0214).

Voor de douche doe je hetzelfde, alleen gaat het motion kanaal van de PIR2 sensor (naast de lamp van de douche aansturen), ook een onderdruk signaal naar PIR1 sturen (zodat die geen uit signaal kan uitsturen). Dat is actie 0701.

Op die manier zal zolang er beweging is bij PIR2 de PIR1 nooit een uit signaal sturen.
Groeten,

Dag @VEL323,

Bedankt voor de uitleg. Misschien zie ik iets over het hoofd maar afwezigheidskanaal bevat toch geen actie 0701?

Heb het momenteel opgelost met een virtuele relais maar deze zijn niet in overvloed in de installatie.

Grt,

Rogier

Hoi @racemier, actie 0701 is inderdaad niet aanwezig op PIR’s. Met een virtuele relais is het inderdaad ook op te lossen. We hebben alvast in alle nieuwe modules extra virtuele kanalen voorzien, want je kan er daar inderdaad nooit genoeg van hebben.