Hallo,
Sinds de nieuwe Velbuslink gisteren heb ik eens geprobeerd om een glazen touch paneeltje te upgraden van firmware…
Ik stelde echter vast dat dit 40minuten duurde voor 1… Is dit normaal?
Mvg,
Ward
Hallo,
Sinds de nieuwe Velbuslink gisteren heb ik eens geprobeerd om een glazen touch paneeltje te upgraden van firmware…
Ik stelde echter vast dat dit 40minuten duurde voor 1… Is dit normaal?
Mvg,
Ward
Ik heb dit ook vastgesteld, 40+ minuten voor update van een VMBGP1.
Bovendien werken de updates voor VMB2BLE niet meer. De update geeft geen fouten en duurt een 4-tal minuten. Daarna blijft de module de oude firmware versie rapporteren. Getest op 2 VMB2BLE modules met firmware 1534 en 1627, update naar 1720.
Wim
40 minuten is inderdaad lang maar dit kan afhangen van hoeveel verkeer er op de bus is. In een kleine testopstelling zonder ander busverkeer duurt dit 10-15 minuten. Als de upgrade uiteindelijk succesvol is, is dit niet echt iets om zich zorgen over te maken.
Met de 2BLE firmware upgrade is inderdaad iets niet helemaal in orde, dit wordt nu bekeken en zo spoedig mogelijk zal de online-versie van Velbuslink geüpdated worden met een versie waarin dit gefikst zal zijn. (Ik zal hier ook laten weten wanneer deze online staat).
Net getest met 9.82…0.1. Dit werkt terug.
Is er een mogelijkheid om alle modules die een verouderde firmware hebben samen te laten upgraden?
Nu moet ik shift + ctrl + F10 duwen, dan op een module klikken en F8 drukken + start klikken om de upgrade te laten beginnen… Dit voor alle modules apart. Kan ik een soort wachtrij maken om alles in 1 keer te laten doen?
Neen, op dit moment niet. We zullen bekijken of dit in een volgende release eventueel toegevoegd wordt.