Velbus en Home Assistant USB/Signum

Beste,

Ik had graag even gepolst wat ik het best zou doen.
Nu draai ik Home Assistant met de USB module van Velbus.
In mijn ogen draait dit goed. Maar als ik online zoek zou de Signum module beter samenwerken. Deze zou bevoorbeeld de acties kunnen uitlzen en niet enkel de entity`s? klopt dit?
Ik zou de Signum overwegen als deze ook effectief beter is.

Zoals met de USB kan ik de leds achter de druk knoppen niet bedienen(verklikker led wel).
kan ik b.v. de Zomer,Winter,… wel kunnen instellen via Home Assistant met de Signum?

Wat in mijn ogen enkel de meerdwaarde nu van de Signum is dat je Home Assistant en Velbus link te samen kan gebruiken. Maar als er meer voordelen bij komen kijken overweeg ik dit zeker.

Wat ik Idealieter zou willen doen is alles op Home assistant instellen en niks meer op velbus link. is dit een mogelijkheid? Daar bedoel ik dan ook mee de Display name op de touch panels.

Het aansturen van de ledfeedback is momenteel nog niet mogelijk met de Signum. Er wordt wel aan gewerkt om dit in de volgende update mogelijk te maken.

Het uitlezen van velbus acties doet hij inderdaad ook, maar het tonen, toevoegen/wijzigen of verwijderen van velbus acties zit er momenteel nog niet in.

Programmamode aanpassingen kan inderdaad vanop het dashboard gebeuren.

De Signum zal op dit moment de instellingen van de modules nooit aanpassen, ook niet de displaynamen. Als je deze zou aanpassen op de Signum is het enkel op de Signum zichtbaar.

We, vanuit Velbus, zullen de klanten altijd aanraden om wat je kan programmeren in VelbusLink te programmeren in VelbusLink. Ons domotica merk is gekend te zijn om decentraal te zijn, als je alle acties in de Signum zou steken heb je een centraal systeem.

Bedankt voor de snelle reactie.
Nu rust mij de vraag of er een verschil is tussen jullie signum en jullie bus to usb?

In mijn ogen zijn er 2 verschillen
De signum heeft wifi en home assistant aan board.
En de usb niet. Klopt dit of zijn er meer verschillen?

De Signum sluit je aan via een netwerkkabel, zit onmiddelijk op de bus (zoals onze andere modules) en kan je over tcp/ip configureren en bedienen.