Ik zou graag mijn ventilatieunit aansturen via de VMBGPODB glazen bedieningsmodule ipv de standaard meegeleverde rf 3 standenschakelaar. Is dit mogelijk, en zo ja, wat moet ik dan voorzien qua bekabeling naar de ventilatieunit
dan moeten we even weten welke ventilatie unit u heeft…
Maar er zijn verschillende manieren om AC/Heaters aan te sluiten…
@RCZ Het gaat om de Vasco D425 unit.
ik zou er verder in moeten duiken… maar een 0-10V dimmer + Relay unit lijkt genoeg te zijn… ik zal er eens later naar kijken… heb je ook een install handleiding?
"
- Including wired 0-10 V control and 3-stage contact (home automation)
"
@RCZ hieronder een link naar de installatiehandleiding.
ja kunt zo te zien dus OF OF doen… of een relay schakelaar die je laag/midden/hoog geeft… of de 0-10V op X26…
ik zou dus een standaard 0-10v dimmer nemen… en daar 1 kanaal van gebruiken om hierop aan te sluiten… (zie pagina 13)
de 0-10v regelt vervolgens de hoeveelheid lucht tussen de 40 en 350m3 of 50-425m3 afhankelijk van je unit type… en dat is linear dus 50% is dan ook 155 en 188m3… dus makkelijk te regelen via Velbus
Dankjewel voor de info.
En welke kabel moet ik dan voorzien van de kast (relais) naar de ventilatieunit?
je kunt gewoon een 3-4 aderige kabel gebruiken… als je 2x een Velbus VMB1RYS: Mini Single Channel Changeover Relay Module (for Standalone and Velbus Operation) – Velleman – Wholesaler and developer of electronics
zou nemen… heb je dit kunnen maken
Dan is unit 1 voor MEDIUM/HIGH
Dan is unit 2 voor LOW/ → medium OR High
ik zou zelf voor de 0-10V gaan… dat is veel makkelijker te programmeren
–