Verlichting nachthal overdag aan 100%, s'nachts gedimd

Beste,

Graag had ik in de hal s’nachts het licht gedimd willen laten branden bij het passeren van de pir-sensor en overdag als de pir-sensor het toe laat aan 100% willen laten branden. Deze wil ik ook in alle tijd na het bedienen van een drukknop continu laten branden. Kan mij iemand hier bij helpen?
Ben in bezit van een VMBPIRC sensor, VMBELO-PG druknop, VMB4DC dimmersturing en een Niko dimmer op DIN-rail.

Dag Yoeki,

Als ik het goed voor heb, zou je dit kunnen doen door de 2 lichtafhankelijke bewegingsuitgangen het licht te laten triggeren.


Waarschijnlijk wil je hier de actie “Dimsfeer oproepen” voor kiezen.
Daar krijg je de keuze om de tijd en dimstand in te stellen.

Als je daarbij een extra knop wil voorzien voor de manuele bediening kies je best voor de actie “Aan/Uit” denk ik.
Daarbij vink je bij de sensor het vakje “Voorrang Manuele Bediening” aan.
Deze zorgt ervoor dat tijdens het manueel aanzetten van de verlichting, de sensor overbrugd wordt.

image

Als je geen lichtrefentie hebt om dag/nacht uit elkaar te kunnen halen, kan je gebruik maken van een “programma”. Hiermee kan je dan op vooraf gekozen momenten de “dag”-sensor en de “nacht”-sensor onderdrukken. Dit kan zelfs op de voorafingestelde zonsondergang of -opgang, waardoor dit niet alle dagen hetzelfde lijkt.

Vergeet bij deze laatste je programma niet actief te zetten. En houdt er rekening mee dat je misschien even moet wachten tot deze vergrendeling/ontgrendeling actief wordt doordat deze getriggerd wordt door een puls en dus niet de hele tijd opnieuw afvraagt of hij vergrendeld dan wel ontgrendeld is.