VMB1BL werkt enkel nog in 1 richting

Ik heb een VMB1BL module die enkel nog in één richting kan gaan.
Het probleem ligt niet aan mijn rolluikmotor, want als ik de UP/DOWN aansluiting omwissel, dan gaat mijn rolluik de andere kant op.

Het probleem is zich beginnen voordoen nadat een ‘omgekeerd’ commando via de bus verstuurd werd terwijl het rolluik de ander kant op ging (dus omhoog terwijl hij omlaag ging of omgekeerd)

Ik heb mijn installatie al bijna 4 jaar dus buiten garantie, maar is er iemand die dit ook al voorgehad heeft en zelf aan de slag gegaan is om dit te herstellen?
Ik vermoed dus dat er hardwarematig iets in de module stuk is, ik kan met een soldeerbout overweg dus ik kan gerust een component los maken en een nieuw opsolderen, maar ik zou helemaal niet weten welke component natuurlijk.

hoi

ik had hetzelfde met mijne… even helemaal 1 kant op laten gaan (naar 0% of 100%)… dan helemaal de andere kant op … en dan werkt die weer… (evt even de motor kant loskoppelen zodat de motor zelf niet blijft draaien…) - beste is om even via de Velbuslink software de commando’s te geven

1 Like

Hoi, bedankt voor je antwoord, maar het heeft niet veel veranderd aan mijn situatie. Ik zie dat jij de S versie heb, het probleem doet hem bij mij voor op de DIN-rail module.