VMB4RYLD inactief na firmware update

Beste, ik heb nog niet zolang een volledig nieuwe Velbus-installatie laten plaatsen.

Nu kreeg ik de melding dat er bij een aantal modules een firmware kon gedaan worden. Ik heb geprobeerd met één module, nl. VMB4RYLD. Maar tijdens de update kreeg ik de fout Verificatie mislukt en nu is de module inactief en werken de lichten niet meer die er aan gekoppeld zijn.

Wat kan ik doen om de update alsnog te doen lukken of om de “oude” versie terug te zetten waardoor mijn lichten opnieuw werken?

Bedankt.

Gewoon de update opnieuw starten zou normaal gezien het probleem moeten oplossen.
Als dat van de eerste keer niet lukt, leg dan de spanning eens af op je installatie, herstart VelbusLink, en probeer nog eens opnieuw.
Blijft het mislukken, dan moet je waarschijnlijk gaan zoeken naar een meer algemeen probleem. Volg dan eens het hoofdstuk “Probleemoplossing” achteraan in de Velbus Installatiegids Deel 2: Configuratie (download link op http://www.velbus.eu, rechter zijbalk).

Hallo, ik heb de update al vele malen opnieuw gestart, maar hij loopt telkens op dezelfde plaats vast.
Ik heb ook al de spanning van de installatie gehaald en het blijft op dezelfde plaats vastlopen.
Daardoor staat die module nu als “Inactief”.
image

Beste

Welke versie van VelbusLink gebruikt u?

Is het mogelijk om het bugrapport dat werd gemaakt zoals je 2e screenshot zegt, (te vinden in %LOCALAPPDATA%\VelbusLink) ons te bezorgen? Alsook de volledige log weergave (opslaan via het knopje Opslaan net boven de log.

Je kan beide bestanden doorsturen via privébericht op het forum.

Beste, ik gebruik versie 10.2.4 van Velbuslink.

Ik heb beide bestanden beschikbaar, maar ik weet niet hoe ik een privébericht verstuur.

U kan op mijn naam klikken, en vervolgens de optie ‘Message’ selecteren.

Daarna sleep je beide bestanden in het tekstveld en duw je linksonder opnieuw op ‘Message’.

Sorry, hoor, maar als ik op jouw naam klik, krijg ik dit scherm en daar staat geen “Message” op…

Mogelijks zal je nogmaals moeten doorklikken op mijn naam en vervolgens zo Messages selecteren

image