VMB4RYLD inactief

Hey,

Vandaag heb ik een VMB4RYLD bij geplaatst
Toen ik de programmatie wilde synchroniseren kreeg ik de melding dat mijn velbuslink verouderd is dus deze geüpdatet maar hij heeft nog steeds dezelfde fout. Wat mij ook is opgevallen dat al mijn andere modules build 1409 zijn en deze is 1927. Firmware aanpassen is niet mogelijk.
En deze module blijft ook op inactief staan.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

Je hebt inderdaad een nieuwe versie nodig van VelbusLink om deze module te configureren, vandaar dat ze op inactief blijft staan.
Deze nieuwe versie (10.2.x) was reeds online geplaatst, maar bleek een bug te bevatten waarbij de LED feedback intensiteit van ingangsmodules ongevraagd op minimum gezet wordt, en niet meer terug op maximum gezet kan worden. Vandaar dat de stable versie terug op de vorige, nl. 10.1.10 gezet is, maar daarmee kan je dus helaas de nieuwste VMB4RYLD firmware niet configureren.
We hebben de 10.2.x als beta beschikbaar gemaakt op de website, in geval van nood. Daarmee kan je dus je VMB4RYLD met FW 1927 configureren, maar deze zal ook voorstellen om naar de ingangsmodules te syncen en daarbij de LED feedback intensiteit fout zetten. Aangezien de acties in de uitgangsmodules bewaard worden (bv. relais) en niet in de ingangsmodules (bv. knoppen), kan je wel de ingangsmodules uitvinken bij Sync, en enkel naar de relais schrijven.
Door de vakantieperiode hebben we minder developer resources en daarmee zal het probleem wat langer aanslepen dan normaal. Waarvoor onze excuses…

Oke bedankt voor de reactie, ik zal dus nog eventjes geduld moeten hebben.
Mvg

Je kan ook bij Sync enkel naar de relais schrijven, en de ingangsmodules uitvinken… Dan zullen de acties al werken.

1 Like