Vmb8IR

Hallo,

Ik heb getracht om een vmb8ir te gebruiken in combinatie met een VMBIRTS doch het lukt mij niet.
De afstandsbediening staat ingesteld op “adres 4” zoals beschreven in de handleiding (4 omdat de VMB8IR adres 44 heeft). Wat nu als er nog een module eindigt op een “4”.
Als ik de afstandsbediening naar het fototoestel van de gsm laat schijnen zie ik dat er wel degelijk pulsen verstuurd worden.
Op de ontvanger gebeurd er niets. Als ik daar de testknop indruk licht de oranje “puls” led vooraan wel op. In de logfile krijg ik volgen info terug .

In - 44 - 12:15:53:179 - Button status(00) - 0F F8 44 04 00 00 04 00 AD 04
In - 44 - 12:15:53:932 - Button status(00) - 0F F8 44 04 00 00 04 00 AD 04

(heb de info overgenomen, de gemaakte figuur wil niet uploaden)

Doe ik manueel het licht in brand dat bij het bijhorende kanaal past dan licht de led op de VMB8IR wel degelijk op.
Wat doe ik fout, of wat is er verkeerd.

Ik ga er wel degelijk van uit dat de VMBIRTS (ook een Velbus produkt) en de VMB8IR kunnen samen werken en dat niet enkel de afstandbediening uit de “harmony” werkt.

Is hier echt niemand van Velleman zelf die mij hier een antwoord kan op geven? Het zijn tenslotte allemaal “Velbus” accessoires.

Dank u

Herman

(Dit is al via persoonlijke mail beantwoord, maar in geval iemand dit forum bezoekt met dezelfde vraag, bij deze het antwoord:)
De VMBIRTS is enkel voorzien om samen te werken met de VMB4PD. Alle andere modules werken, wat IR betreft, niet met de VMBIRTS maar met bv. de Logitech Harmony.
De VMBIRTS is ondertussen ook verwijderd uit het gamma, in de plaats raden wij de Logitech Harmony aan.