VMB8PBU voert programma niet uit

Ik heb een interface VMB8PBU in installatie zitten. hier zijn 4 drukknoppen op aangesloten.
De overige 4 gebruik ik om programma’s uit te voeren.
Maar telkens ik iets heb aangepast aan de software en ik stuur deze door naar de installatie dan worden deze programma’s niet meer uitgevoerd. Meestal kan ik dit terug goed krijgen door deze module afzonderlijk te laten synchroniseren. De drukknoppen die erop aangesloten zijn doen wel altijd hun functie. Waar kan probleem zitten?

Wat bedoel je juist met ‘naar de installatie sturen’? Zoals je zelf aanhaalt moet er altijd gesynchroniseerd worden naar de desbetreffende module.

Ik bedoel als ik een aanpassing heb gedaan in de software op een of andere module en ik synchroniseer, dan is de VMB8PBU precies vergeten dat hij programma’s moet uitvoeren. Alhoewel ik niets aan deze module heb gewijzigd.

Programmastappen worden slechts éénmalig uitgevoerd op de gekozen voorwaarde (bvb. om 6u 's ochtends), en zullen dus niet met terugwerkende kracht opnieuw worden uitgevoerd als je opnieuw synchroniseert.

Zorg er ook voor dat de klok op de bus juist staat, dit kan je opvragen door rechtermuisklik op de desbetreffende module, en vervolgens ‘Tijd opvragen’ te klikken. De tijd op de bus zetten kan door op ‘Sync klok’ te drukken.

het is inderdaad hier dat het probleem zit, deze module had niet de juiste tijd, maar alle andere modules in de installatie wel. Hoe kan dit dan?

Dit zal waarschijnlijk zijn omdat je de VMB8PBU zonder spanning gezet hebt. Indien er geen master clock aanwezig is (bv. VMBLCDWB) dien je opnieuw de tijd te synchroniseren op de bus.