VMBEL4 (build 2221) niet meer gedetecteerd na firmware - herstel mogelijk?

Beste,

Eén van mijn glaspanelen reageert niet meer en wordt niet meer gedetecteerd. Graag advies om het te herstellen.

Module: VMBEL4 – adres 20 – build 2221 – serienr. 7D53.

Symptomen:

• Paneel krijgt stroom (PWR-LED brandt), maar de knoppen werken niet meer.
    • Wordt niet gedetecteerd bij een scan (VelbusLink 11.10.4) en staat niet in de schrijflijst.
  • Reeds geprobeerd (zonder succes):slight_smile: - Connector meermaals los/vast (H/L niet omgewisseld – steekconnector).
    • Bedrading bewezen goed: een 4-knops module zonder scherm communiceerde probleemloos op dezelfde draden.
      • Volledige bus-herstart (Velbus-voeding ~15s spanningsloos) – geen effect.
        • Module uit project verwijderd + opnieuw gescand – komt niet terug.
          • Fabrieksreset wordt geblokkeerd door “project bevat fouten”.
            • Geavanceerde modus: rechtsklik > Geavanceerd toont enkel “Serienummer wijzigen” en “Memory Debugger”, geen losse firmware-upgrade. De Firmware-updates-tool toont dit VMBEL4-paneel niet.
          • Vermoeden: vastgelopen na firmware (bootloader?), of memory-map-kwestie (build 2221 vs 2524).
        • Vraag: hoe krijg ik dit paneel het best terug operationeel? Is een individuele firmware-her-flash mogelijk, en hoe?
      • Bijkomend (los probleem, graag ook advies): de voordeur-module (VMBELO) staat op adres 0E,0E,0F,15 – adres 0E komt er dubbel in voor (rood foutteken). Dit veroorzaakt de melding “project bevat fouten” en een adresconflict bij het scannen. Hoe los ik dit veilig op?
    • Alvast bedankt!