VMBELx

Hi,

Ik ben momenteel in ontwerp van men nieuwe woning
Hier had ik graag gewerkt met verwarming per zone (radiators met valve op de collectors)

Nu in de documentatie van de VMBELx staat dat de temperatuurcensor enkel werkt als de leds zijn uitgeschakeld

in welke mate zijn deze leds dan bruikbaar (of hoeveel beinvloeden deze de sensor?)
of ken je ze helemaal niet gebruiken

Wanneer de verlichting aan staat warmen de leds de module op. Hoeveel deze opwarming is, hangt af van het aantal leds dat brandt en de intensiteit ervan. (En van een aantal omgevingsparameters).

De temperatuursensor zit onderaan. Dus als je bv. enkel de bovenste leds zou gebruiken, tot bv. maximaal 10%, zal de opwarming zo goed als verwaarloosbaar zijn. Gebruik je echter de 4 zijden op volle sterkte, dan kan je gemakkelijk 7° extra krijgen. Daarbij komt dat de intensiteit van de leds regelbaar is doorheen de dag, dus een vaste offset meegeven is niet altijd een oplossing.

Daarom kunnen wij bij de Edge Lit VMBEL serie enkel garanderen dat de temperatuur correct zal gemeten worden als alle leds uit staan.

Ok dat had ik ergens verwacht nu 7° is wel al direct iets te veel om te gebruiken voor verwarming
Ik vermoed dat het gebruiken van tijdelijke knipper-feedback ook niet te veel invloed geeft en dit dan wel bruikbaar is (voor verwarming dan)

Dat hangt veel van de parameters af (totale duur, intensiteit, welke zijden, …), maar indien je daar goed mee omspringt is dit mogelijks wel bruikbaar.

Als ik alle leds op 25% zet zie ik geen wijziging van temperatuur
Bij hogere intensiteit wel

25% is zeer goed bruikbaar, hiermee zie je zelfs de vloer als het pikkedonker is, ideaal voor nachtlicht op de gang