VMBGP4PIRW lang drukken

Is het mogelijk een actie achter een knop lang drukken te plaatsen? Zo ja, hoe stel ik dit juist in? In de velbusapplicatie lijkt het mij niet mogelijk een virtuele knop in te stellen…

Als ik het goed begrijp, zou je de dubbele werking van je velbus schakelaar willen activeren.
Ga naar de configuratieinstellingen (F6) van de desbetreffende schakelaar en volg volgende stappen:


(bullet 3 = dubbel klik)
De instellingen kan je natuurlijk zelf kiezen.
Even wat mee spelen. :slight_smile:

Dankje voor de uitleg! Dit is ons reeds gelukt bij gewone schakelaars. Enkel bij de schakelaar met sensor (= VMBGP4PIRW) lukt dit ons niet… er lijken maar 4 Channels mogelijk… CH1, CH2, CH3, CH4 Bij de gewone schakelaars waren er 8channels te kiezen… kunnen we channels manueel toevoegen of is dit eigen aan type schakelaar?

Zelf heb ik zo geen module, dus kan het niet nakijken, maar in de handleiding staat wel deze screenshot.


Daaruit maak ik wel uit dat er waarschijnlijk maar 4 knoppen zijn.
En dat ze de andere 4 (virtuele) knoppen mogelijks gebruikt hebben voor de signalen van de sensor.

In deze manual is ook een screenshot te zien met de 8 kanalen zoals jij beschrijft, maar dat is niet de PIR versie volgens mij.

De VMBGP4PIRx heeft inderdaad geen dubbele werking, aangezien de overige 4 kanalen ingenomen zijn door PIR werking.