VMBGPODB knop lang drukken

Beste,

Graag had ik aan een knop een reeks met acties toegekend (bv. alle relaisuitgangen aan) wanneer ik ‘kort’ op de toets druk. Echter wanneer ik ‘lang’ op dezelfde toets druk zouden bv. alle relaisuitgangen moeten uitgeschakeld worden.

Op de Configuratieinstellingen ‘Algemeen’ van de VMBGPODB staat er de mogelijkheid om de optie ‘Tijd lang indrukken’ in te stellen op 1 of 2 sec. Dus ergens moet deze functionaliteit wel vermoedelijk ingebouwd zitten of slaat dit op de ‘vorige’ of ‘Volgende’ menuknoppen op de glasplaat?

Bedankt om me wat dichter bij de oplossing te brengen.

Met vriendelijke groeten,

Jan

Dit staat uitgelegd in de Installatiegids, Deel 2, hoofdstuk 7 (dubbele werking).
Downloaden via velbus.eu > rechter zijbalk.

Beste,

Ik heb er een aantal van deze gekocht, maar de uitleg hierboven lijkt niet te kloppen.

Ik zie in de VMBGPODB instellingen geen TAB om de dubbele werking te activeren. Ik had graag een andere functie toegewezen voor kort/lang om te vermijden dat we telkens moeten scrollen naar de andere pagina’s voor de verschillende functies.

Vriendelijke groeten

Volgens de handleiding deel 2, pagina 22, is het niet mogelijk bij glazen bediening met OLED om dubbele werking te kiezen gezien deze bediening reeds over 32 bedieningen beschikt.

Mvg,
Ward

Ja dat heb ik ook gelezen.
Daarom dat ik hier antwoord op dit bericht.

De oorspronkelijke vraagsteller spreekt over een VMBGPODB.

En ik heb er juist enkele gekocht.

Is er geen andere manier om een korte en lange toets te simuleren?
Of om bij lang drukken een ander kanaal van die 32 te gebruiken?

Op dit moment ondersteunt de VMBGPOD geen dubbele werking.

Er wordt wel gewerkt aan een firmware upgrade die zal toelaten om enkel op de eerste pagina dubbele werking in te stellen, maar dit is nog in ontwikkeling, release datum nog niet bekend.
Wanneer het zover is zal dit in Velbuslink geïntegreerd worden en ook gecommunciceerd worden.

Beste,

Dat zou inderdaad interessant zijn. Dan kunnen we onze 4 rolluiken bedienen op het hoofdscherm:
kort: naar boven
lang: naar beneden

Hopelijk komt het er gauw!
Vriendelijke groeten

Is deze firmware al in zicht?

Absoluut. Wat ons betreft is de firmware af, helaas zit er nog een bug in de compiler van de chipfabrikant die ons wat vertraging oplevert, en waar wij geen controle over hebben. Naar verwachting zou deze compiler bug in de loop van mei moeten opgelost zijn en dan kunnen wij releasen.

Beste,

Is dit nu al voorzien in welke firmware?
Ik heb vandaag de nieuwste velbus software geinstalleerd en ik zie deze functionaliteit nergens.
Groetjes

Dit zit nu in FW 1720 van de VMBGPOD (opgelet: enkel dubbele werking op de eerste pagina). Dus eerst de module upgraden, daarna zal de optie beschikbaar zijn in Config -> Aanraakscherm -> Werking.

Om de FW van een module te upgraden: eerst Velbuslink in Geavanceerde modus zetten via menu Tools -> Geavanceerde modus. Vervolgens rechtsklik op de module -> Geavanceerd -> FW upgrade.
Bij een VMBGPOD kan dit gemakkelijk 10 minuten duren.