Vmbkwh18

Ik heb een VMBKWH18 aangekocht en die in de tellerkast geplaatst. Ik lees hiermee mijn verbruik uit (stuur de pulsen door via een Arduino naar een Raspberry met Mysql Database).
Waar kan ik echter info vinden over het display van de VMBKWH18. Daar staan 2 reeksen van cijfers op die alle twee oplopen. Er is ook een reset scherm met led maar dat staat achter een plexi glas. Kan dit gebruikt worden?
Dank u

Dit stond inderdaad niet uitgelegd, dat is bij deze bijgewerkt op de website: VMBKWH18 kenmerken
Om terug naar fabrieksinstellingen te zetten, vinger 3 tot 12 seconden op het IR oog houden (aangeduid met ‘reset’).
Het bovenste cijfer kan gereset worden, het onderste niet.

Ik heb het geprobeerd maar dit lukt niet. Moet ik mijn vinger op de Reset houden of er even van verwijderd. Kan ik iets anders gebruiken dan een vinger, maw moet het donker zijn of moet de IR terugstralen naar de led (via een “blinkend” materiaal).
Ik kan mijn vinger zo lang ik wil ertegen houden, er gebeurd niets. Voor de rest werkt de teller wel goed en zijn de pulsen via een Arduino perfect uit le lezen.

In principe zou het moeten lukken met je vinger ertegen te duwen, maar ik zou inderdaad eens proberen met iets reflecterend, bv. een stukje aluminiumfolie.