Vmbpirm

Hallo iedereen,

  1. De drempelwaarde bij beweging 1 (lichtafhankelijk) staat op 1023. Ik veronderstel dat het donker moet zijn vooraleer de PIR een lichtkring mag aanzetten (dimsfeer 60%). Maar de PIR zet het licht aan ook al is er licht genoeg.

  2. in de handleiding staat er dat de PIR 15 sec. wacht vooraleer hij terug een lichtkring aansteekt nadat die lichtkring manueel is uitgezet. Dat doe hij niet.

  3. het is al meermaals voorgekomen dat de PIR het licht aanzet terwijl er niets van beweging is geweest. Gevoeligheid staat op gemiddeld.

Wie kan mij helpen aub.?
Alvast bedankt.
Nico,

Kan je je .vlp bijvoegen ajb? (eventueel als private message als je dat verkiest)

misschien een heel dwaze vraag maar hoe stuur ik een private message? :blush:

Je kan klikken op de avatar of naam van een persoon, en dan verschijnt er een pop-up met o.a. de optie “message”.
Kan je ook laten weten met welke versie van Velbuslink je werkt ajb?

Iets dat je zeker al eens kan proberen, is om eens fabrieksinstellingen te schrijven naar de probleemmodule (in dit geval VMBPIRM) (vinkje “enkel wijzigingen” uitzetten ook), en daarna opnieuw te configureren.
Aangezien er weinig acties/configuraties inzitten zou ik voorstellen dat je die gewoon terug manueel invoert.
Daarna sync > schrijven en eens kijken of het daarmee opgelost is.

Indien dat niet helpt, ook gewoon eens de installatie een paar seconden zonder spanning zetten.

Ook checken dat de sensor niet in test mode staat (rechtsklik op de sensor module).

Wat puntje 2 betreft, dit is ondertussen inderdaad gewijzigd (van 15 sec. naar 0.25 sec) omdat dit in sommige gevallen in de praktijk problemen opleverde. Moet inderdaad nog gewijzigd worden in de manual.

Helpt niets van dit alles, dan kan het een hardware fout zijn. In dat geval retourneren via verkooppunt ajb.

Zal ik zeker doen.
Merci.

Wat puntje 2 betreft van mijn vraag :
Is er dan een andere mogelijkheid om die tijd te verlengen van 0,25 sec. naar meer ? Want dit is dus HEEL VERVELEND :rage: als je het licht uit zet dat de PIR direct er na het licht weer aanzet.
Bv. iets te programmeren via Velbuslink?
Mooi zou zijn mocht men dit kunnen instellen via Velbuslink…

Alvast bedankt.

Je kan de knop de PIR laten vergrendelen gedurende bv. 15 sec.
Actie maken met als oorzaak de drukknop, als gevolg het PIR-kanaal, actie: “3. Vergrendel kanaal”, tijdsduur 15 sec.