VMBPIRO + Homecenter

Ik heb in mijn velbus installatie 3 vmbpiro’s die 3 verschillende lampen aansturen ( lichtafhankelijke beweging).
Dit heeft ongeveer 3 maanden perfect gewerkt tot ik de homecenter heb aangesloten. Vanaf dat ik de buitenlichten bedient heb met de ios app ( aan en daarna weer uit ) reageren de lampen nietmeer op de buitendetectoren. Als ik nu de lampen nog een keer bedien via de app dan werken de lampen weer 2-3 keer met de sensor buiten en vanaf dan is het weer gedaan. Wat dus wil zeggen dat de lampen niet stuk zijn maar ook de buitendetectoren niet. Ergens werkt de homecenter mijn buitendetectoren tegen. Is dit een bekend probleem? En hoe los ik dit op want dit is best vervelend.
Alvast bedankt

Mvg Tom

Neen, dit is geen bekend probleem.

Kan je eens Velbuslink verbinden, scannen en inlezen en kijken wat er juist gaande is? (Toestand van de betreffende kanalen (vergrendeld, …), config van de modules, acties, …). Kan je daar iets zien dat veranderd is of niet in orde?

(Gebruik de laatste Velbuslink, versie 9.80 op dit moment).

Ondertussen zijn de pleisterwerken begonnen dus ik kan niet alles meer scannen. Als alle schakelmodules terug zijn aangesloten reageer ik hier terug. Voor de pleisterwerken heb ik in ieder geval niets abnormaal gezien. Had voor de zekerheid de acties opnieuw gekoppeld maar dit hielp niet.

Alvast bedankt.

Alle modules zijn terug geplaatst. Hieronder een screenshot van de actie die gekoppeld is aan de vmbpirob.
Ik heb wel bij elke module een kruisje staan, dit heeft iets te maken met de terminators ? Op de 2 langste aansluitingen zit de terminator gesloten.

http://i64.tinypic.com/4gn0it.jpg

In verband met kruisjes en terminators kan je best eens de Installatiegids inkijken (zie www.velbus.eu, rechter zijbalk).
Op zich lijkt de actie in orde, voor meer details over de VMBPIRO zie de downloads op de VMBPIRO productpagina.

Bedankt voor de reactie. Maar de reden waarom ik de post opende is niet omdat ik vragen had over terminators of vmbpiro acties maar omdat de buitenverlichting nietmeer werkt sinds de vmbhis is aangesloten.

Zolang je problemen hebt met kruisjes (niet gescande modules), terminators e.d. zijn deze prioritair op te lossen.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik het project open in velbuslink er altijd op alle modules kruisjes komen te staan maar vanaf het moment dat ik de modules scan, de kruisjes ook weer verdwijnen. Is dit dan nog een probleem ?

Alvast bedankt voor de hulp.

[quote=“Tomso”]Ik heb gemerkt dat wanneer ik het project open in velbuslink er altijd op alle modules kruisjes komen te staan maar vanaf het moment dat ik de modules scan, de kruisjes ook weer verdwijnen. Is dit dan nog een probleem ?
[/quote]

Neen, dit is geen probleem maar volledig normaal gedrag.