VMBPIRO programmeren

Beste , ik heb al heel pogingen gedaan om mijn sensor te programmeren …
ondanks mijn timers beweging 1en 2 op 30 sec of zelfs op 40min staan gaat het licht telkens uit na 9a 10 seconden
zo heb ik ook geprobeerd met herstartbare timers op 30 sec en 40min… licht gaat uit na 90sec
wie kan mij helpen?

grt Frank

@fl3bvba ,

Kan je eens kijken of de relaismodule zelf correct ingesteld staat ?

Afgaande op je project moeten de beide draaischakelaars van module 176 (CH4) op nul ingesteld staan.
Dus Time1 op ‘moment’ (0) en Mode/Time2 op ‘Start-stop’ (0).

Vriendelijke groeten,
Velbus Team

Ja daar had ik in het begin ook last van. VELBUS werkt zoals mijn ex-schoonmoeder: de laatste die heeft gesproken heeft gelijk. Zelfs als dat volledig in tegenspraak is met de eerdere stelling, die ook gelijk had.

PIR doet niet de sturing van het relais. Het relais doet dat. PIR stuurt commando’s naar het relais. Het relais volgt die commando’s. Als een andere onverlaat intussen ook een commando stuurt, dan wordt dat laatste commando gevolgd en dat van de PIR zit in de prullenmand. Je moet dus parallel-systeemdenken. En niet serieel. Een beetje zoals Python i.p.v. Basic. Niet simpel.

1 Like

Je moet dus parallel-systeemdenken. En niet serieel. Een beetje zoals Python i.p.v. Basic. Niet simpel.

Ik dacht altijd dat het haar hondje FIFO was… first in … first out… tenzij iemand heel hard schreeuwt