VMBPK codeslot

Ik heb mij een VMBKP codelsot aangeschaft voor de bediening van de garagepoort.
Ben de werking nog aan het bestuderen maar ik vraag mij af of alle codes moeten worden ingegeven op het klavier van het codeslot zelf of kan dit ook via de velbus software ingegeven worden onder het tabblad “codeklavier programmatiecode generator” ? De uitleg bij de basishandleiding is niet echt duidelijk hierover.
bedankt op voorhand
Franki

Dag Franki. Ik heb reeds zo’n codeklavier staan en de code’s moeten volgens mij wel degelijk op het klavier zelf ingevuld worden. Ik gebruik dit om mijn garagepoort te openen en een aantal mensen hebben een code en een ander deel een badge. Zodat deze enkel binnen kunnen met de badge, dit om de code niet door te geven aan anderen.
Wat je vraagt ivm het blokkeren wanneer er drie keer een foute code wordt gegeven heb ik nog niet geprobeerd. Wel moet ik zeggen dat ik gebruik maak van het Tampercontact, wanneer men de behuizing opent dan worden alle 4 de draden naar het codeklavier gesneden zodat er geen mogelijkheid is om via een universele usb module de installatie te kunnen lezen en/of bedienen.

1 Like

bedankt voor uw antwoord. Ik zal inderdaad ook zien om met dit tampercontact de bus of de poort te blokkeren. Ik zoek nog wat verder uit ivm verkeerd ingegeven codes maar tot nu toe vind ik hier niks over terug in de uitgebreide handleiding.

Dag Franki
Ik kan indien u dit wenst wel een schematje doorsturen zoals ik het heb gemaakt. Dan heb je al een basis om mee te werken.
Mocht u meer info verkrijgen aangaande het blokkeren van het toetsenbord na invoeren van verkeerde code’s mag je die info ook aan mij geven. Das voor mij dan ook handig.

Beste,

ik heb idd iets gevonden in de manual waarmee het klavier geblokkeerd wordt na 5…10 verkeerde ingaven. Deze blokkering is wel maar voor 15’ en wordt niet op de bus gezet… kan dus niet gebruikt worden voor meldingen… wel kan de ‘duress output’ gebruikt worden (zie pag 29 van de engelse handleiding)
in programmeermodus geef je volgende code 60 5 # (blokkering voor 15’ na 5 verkeerde pogingen).

Heb ook een relais geplaatst die gestuurd wordt door het tampercontact en daarmee de poort én de bus blokkeert. Groetjes en een fijne kerst en voorspoedig nieuwjaar.

Beste,
Zou het mogelijk zijn om de schema die u wou hebben van de codeklavier ook naar mij even door te sturen aub?
Ik ben juist nieuw met Velbus en ik vind sommige zaken heel moeilijk om te begrijpen.
Het lukt mij namelijk langs geen kanten om de codeklavier te configereren op zo’n manier dat we met badge EN code toegang krijgen tot een bepaalde poort die open moet.
Met dank alvast voor uw antwoord.

Groeten,

Dag Sukru

Welk schema bedoelt u.
Ik heb een schema waarmee de draden naar het codeklavier worden gesneden bij het openen van het codeklavier(tampercontact)
Dan heb ik nog een schema waarmee er een poort of ander toestel mee kan gestuurd worden.
Het codeklavier heeft 2 uitgangen en ik gebruik 1 uitgang om het tampercontact te bevestigen na het activeren ervan. De uitgang 1 gebruik ik om een poort te sturen.
Het gebruik van code en/of badge is in te stellen op het codeklavier zelf. Daar moet je de keuze maken welke uitgang moet geactiveerd worden en wat er moet gebruikt worden. Code of badge of beide.
Indien nog vragen contacteer mij gerust.

Ik kan de configuratie gewoon niet doen? Ik begrijp niet goed hoe dat moet.
Op Velbuslink zet ik de module in ‘configeratie’.
Tabblad ‘Codeklavier programmatiecode generator’.
Daaronder zet ik in de keuzes ‘gebruikerscode & kaarten voor utigang 1/2’ want volgens mij moet je hier zijn om dus de instelling in orde te brengen voor zowel code als kaart te gebruiken om een poort open te doen, maar verder lukt mij niets.
Ik begrijp niet hoe ik alles moet instellen om de codeklavier te kunnen gebruiken.
Mvg

Beste Sukru,

hier kun je de handleiding downloaden :

Deze is wel in het engels, denk niet dat er een nederlandstalige voorhanden is

Hoi Franki,
Ah, super! Dit kan ik wel eens bekijken…
Bedankt om het door te sturen. Is heel vriendelijk van je!
Groetjes

Dit is de link naar de nederlandstalige handleiding

Het instellen van de code’s , badge’s of badge+code dient te gebeuren op het codeklavier zelf.
Eerst moet er een mastercode gebruikt worden die normaal nog standaart zal staan en daarna kun je de programmatie van de code’s of badge’s of badge+code doen. Je zal wel zien inn de handleiding staat er verschillende modes en zo kun je kiezen wat er nodig is. Als ook kun je daar kiezen welke uitgang er moet gebruikt worden de uitgang 1 of 2.
Wat betreft het tamper contact kan ik u wel de code bezorgen die ik heb gebruikt om de draden naar het codeslot te snijden bij een mogelijks inbreken erop (openen van het klavier.

je moet maar laten weten als je dit nodig hebt. Ik stuur dit wel niet openlijk; indien je het wenst graag uw emailadres zo kan ik het prive sturen.