De laatste maand moet ik mijn VMBSIG-V1 terug opstarten door even de spanning te verwijderen, omdat hij niet meer bereikbaar is via de app op de iPhone of via de webpage op de pc.
iemand een idee waaraan dit kan liggen?
De laatste maand moet ik mijn VMBSIG-V1 terug opstarten door even de spanning te verwijderen, omdat hij niet meer bereikbaar is via de app op de iPhone of via de webpage op de pc.
iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Hoi @pevo1
We vermoeden dat het geheugengebruik van je Signum de oorzaak is van je probleem. We raden daarom aan om de Home Assistant plug-in System Monitor te activeren. Hiermee kan je eenvoudig de prestaties van je Signum monitoren en eventuele trends in het geheugen- en processorverbruik opvolgen.
Klik in het menu op Instellingen en kies voor Apparaten en diensten.
Klik op + Integratie toevoegen

Zoek naar System Monitor
Selecteer de integratie en volg de instructies om deze toe te voegen
Ga naar de System Monitor integratie en kies de entiteiten
Geef in de zoekbalk Memory free in
Klik op deze entiteit en kies voor instellingen via het tandwielicoontje
Schakel de entiteit in en klik op bijwerken
Herhaal bovenstaande stappen voor entiteiten Memory use en Processor use
Via de logboeken van Home assistant kan je dan zoeken op memory free, memory use en processor use. Zie je die grafieken plots heel sterk de hoogte ingaan? Dan is er vermoedelijk een integratie die erg veel geheugen nodig heeft en je Signum blokkeert. Je kan stelselmatig integratie per intergratie eens uitschakelen om de boosdoener te vinden.
De Signum is altijd krachtig genoeg om Velbus installaties te visualiseren en bedienen. Afhankelijk van welk model van je Signum heb je 1Gb (VMBSIG-V1) tot 4Gb (VMBSIG-20) geheugen. Hoe meer integraties je wenst te koppelen, hoe meer geheugen je nodig hebt.