Vmbsig

Is er al ergens iets van docu over de VMBSIG?
en wanneer zou deze beschikbaar zijn?

Voor documentatie is het nog iets te vroeg; we verwachten een eerste versie met basisbediening klaar te hebben tegen Batibouw.
Als je ingeschreven bent op onze nieuwsbrief krijg je zeker info van zodra er nieuws is.

is er al iets gekend ivm met de protocollen?

bvb zal deze mqtt ondersteunen? of XPL?

Beste

Deze zal kunnen aangestuurd worden via een API, de documentatie hiervoor volgt komend de vrijgave van het product.

Met vriendelijke groeten

Ondertussen is het batibouw, is heir al iets meer over gekend? Die module staat al een jaar in de velbus module lijst en is er nog steeds niet …

De VMBSIG is nu in beta-test maar dus nog niet klaar, het zal zeker nog meerdere maanden duren eer ze beschikbaar zal zijn, exacte datum nog niet vast te pinnen…

Is er al meer info over de VMBSIG (signum IOT-gateway)?
Is deze al te koop? Aan welke prijs?

We hebben een koerswijziging in het software concept moeten maken om een product te kunnen maken dat ook op lange termijn alle veranderingen in de markt zal kunnen volgen. De technologie- en domoticawereld veranderen razendsnel dus het is zeer belangrijk om hierop goed te kunnen blijven inspelen.
De oplevertermijn is hierdoor verder opgeschoven en we verwachten nu de Signum te kunnen uitbrengen in het tweede kwartaal van 2020. We zullen op Batibouw 2020 (eind februari) al een eerste werkende versie tonen.

1 Like

Is de deadline voor Batibouw gehaald? Komt er een demo op de beurs?

Jazeker, de Signum zal in actie getoond worden op Batibouw.

1 Like

Is er al documentatie beschikbaar?

1 Like

De documentatie zullen we ten vroegste met de release beschikbaar maken.

Ik kon helaas niet naar batibouw komen wegens een operatie. Bestaat er ergens een online presentatie van wat op de beurs werd voorgesteld (ik zie dat er bijvoorbeeld wat nieuwe hardware bijgekomen is zoals de RF modules)? Powerpoint? Pdf? Youtube?

Specifiek voor Batibouw eigenlijk niet. De beste manier om op de hoogte te blijven is via de nieuwsbrief.

Is er nog nieuws over de Signum?
Is er toevallig een zicht op de communicatie met andere toestellen zoals ik Somfy al een heb voorbij zien komen.
Ik bedoel dan meer specifiek naar bepaalde airco installaties/merken?
Niet dat we nu een keuze maken die dan niet ondersteund zou worden.

De eerste versie die zal uitgebracht worden zal enkel smartphone/tabletbediening verzorgen en nog geen communicatie met andere protocollen, dit om de mensen al te helpen die enkel die functionaliteit nodig hebben. Die zou in de loop van deze zomer moeten uitkomen.
Daarna zal communicatie met andere protocollen toegevoegd worden. In principe zullen dat eerst Sonos, Somfy en Philips Hue zijn, waarna er geleidelijk aan altijd meer zal bijkomen.

Zoals hierboven al vermeld, best inschrijven op de nieuwsbrief, dan ben je als eerste op de hoogte.

voor de docu moeten we nog wachten zeker :slight_smile:
voor projecten als HASS, openHAB kan dit een zeer nuttige module worden …

is er ondertussen al nieuws?
het 2de kwartaal is ondertussen voorbij …

De corona perikelen hebben ons extra vertraging opgeleverd, dus helaas moeten we de release datum nog wat opschuiven naar later dit jaar.

ik heb recentelijk de vmbsig ontvangen. Zijn er ondertussen al tutorials op vb. Youtube beschikbaar? Momenteel vind ik hiervan enkel de pdf’s terug. Dank voor de info.