Vraag installatie VMBPIRC bewegingssensor

Hi allen,

Ik probeer een VMBPIRC bewegingssensor te installeren die moet reageren op lichtafhankelijke beweging. De bedoeling is om een lamp te laten aangaan.
De sensor reageert en schakelt het licht in maar enkel en alleen als ik de lamp eerst eens manueel aansteek op een schakelaar in huis. Dan kan ik vervolgens enkele keren de sensor laten aanslaan maar na een tijdje lukt dit niet meer en moet ik de lamp weer eens manueel aanzetten. Iemand een idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt!
Groeten,
Tom

Is het mogelijk om je .vlp te posten (of in PM te sturen)?

Beste,

Ik heb het intussen zelf kunnen oplossen!
Alvast bedankt voor uw antwoord!

Ik heb nog een andere vraag (maar misschien moet ik hier nieuw topic voor openen?):

Is het mogelijk om in Velbuslink minimum dimmerwaarden in te geven? Dus om te vermijden dat de lamp uitvalt als je het gewenste dim-niveau aan het zoeken bent. Als ik nu blijf duwen op de schakelaar gaat de dimmer naar maximum en dan naar minimum om dan vervolgens uit te vallen. Ik zou hier dus willen dat hij niet uitvalt maar terug begint op te dimmen.
Kan dit?

Al bedankt!

In de dim-acties kan je geen minimale dimwaarde ingeven. Dus wat je vraagt is niet gemakkelijk te realiseren.
Je zou wel kunnen in de config van de dimmer de minimale dimwaarde instellen zodat de lichten altijd blijven branden, maar dan kan je de lichtkring niet meer uitschakelen - behalve als je de kring ook onderbreekt via een relais. Dan zou je ook twee aparte knoppen moeten gebruiken, een aan/uit (die het relais schakelt), en daarnaast een op/neer dimknop.
Dat heeft dan wel als gevolg dat je bv. als je een sfeer wil instellen, je telkens ook het relais moet mee aanzetten. En bij de “alles uit” moet je dan niet alleen de dimmer op 0% zetten, maar ook het relais openen.

Kan je de oplossing posten? Ik heb eveneens problemen op de bewegingsensor te doen werken. Hij zou enkl mogen werken wanneer het donker is buiten