Zipx zero screen met VMB2BLE

Screen doet helemaal niets bij bediening via app of manueel via de VMB2BLE zelf.
4 aderige stroomkabel naar de module zelf en de module aangesloten op een 16A.

Geen idee wat hier mis loopt.

Iemand een idee?

als je een voltmeter of elektro schroevendraaier hebt… even de L van de aktieve uitgangen meten… dan weet je gelijk of er wel stroom inkomt en uitgaat …

image

wellicht is de motor kapot - of is er een kabel kapot

RCZ,
met deze methode ga je er helaas niet komen vrees ik. Een buismotor (rolluikmotor of screenmotor) gebruikt een condensator om aan te lopen. Via deze condensator komt de spanning terug aan de uitgang van de module die op dat moment niet geschakeld is. De stroom door deze condensator is meestal voldoende om, als je 2 motoren parallel zet, de andere terug aan te drijven als deze op zijn eindstand komt.
image

In dit geval zou ik de de screen eens volledig loskoppelen en dmv een losse draad met stekker eens rechtstreeks aansturen (of de contacten eens 1 voor 1 bruggen) zo kan je al een hoop uitsluiten. Werkt dit niet, dan kan je best eens lokaal aan de screen kijken wat daar misloopt. Eventueel een slechte verbinding tussen de bijgeleverde draad en de kabel naar de kast, of misschien de connector naar de buismotor losgekomen.
Heeft deze screen al gewerkt? Is het het juiste type screenmotor (ooit bij iemand geweest en daar hadden ze allemaal draadloze motoren gestoken). Zijn de motoren op 230v of 24V (DC/AC)?

1 Like

Bedankt voor de antwoorden. Dat de screen werkt wist ik zeker aangezien ik er bij toen ze deze aan het instellen waren.
Maar na de antwoorden ben ik eens gaan meten aan de module zelf of daar ook op de correcte manier stroom werd doorgestuurd.
Dat er stroom binnen kwam in module was duidelijk. Maar als ik op de module manueel op de up of down duwde ging er steeds stroom naar dezelfde uitgang. Dus heb ik ditzelfde eens ook op blind 2 getest. Daar werd de stroom mooi naar de juiste uitgang gestuurd afhankelijk van de gedrukte knop. Dus maar eens alles aangesloten op blind2 en alles werkte.

Groeten Kevin