Zomeruur

Ik schakel via een programmastap elke dag bij zonsondergang een ledverlichting aan. Om 11h 's avonds moet die uitgaan. Sinds de overgang naar het zomeruur werkt dit niet meer. Bij de overgang van zomer naar winteruur vorig jaar is dit gewoon blijven doorwerken.
De klok staat juist maar het programma voert niet meer uit.
Wat kan er mis gegaan zijn?

Dank u

Dit is een firmware bug in bepaalde versies van de GP-reeks (glazen bedieningsmodules), die bij overgang van winter- naar zomeruur op een bepaalde datum een fout geeft.

Deze bug wordt niet rechtsreeks door ons veroorzaakt (in onze code zit geen probleem), maar door een fout in de compiler van de chipfabrikant, dus helaas zijn wij afhankelijk van de release van een nieuwe compiler-versie waarin deze bug gefixt is.
Wij hopen in de eerstvolgende versie van Velbuslink een firmware te kunnen meegeven waarin het probleem opgelost is.

Ondertussen kan het probleem omzeild worden door de betreffende programmatie in een ingangsmodule te zetten die geen glazen bedieningsmodule is (bv. de VMB8PBU, VMB2PBN(-R), VMB6PBN(-R), of VMB7IN).

Met onze excuses voor het ongemak… Er wordt aan gewerkt…

Dank voor het antwoord, maar het staat nu reeds gekoppeld op een VMB6PBN. Ik heb 1 kanaal (aan bij zonsondergang) veplaatst naar een VMB7IN maar deze heeft maar 1 virtueel kanaal.
Mijn config is de volgende: Bij zonsondergang aan en om 23h terug uit. Hiervoor gebruik ik 2 virtuele kanalen op een VMB6PBN. Op dit ogenblik heb ik geen andere modules dan drukknoppen, 1 VMB7in en 2 VMBPIRO en 1 VMBPIRM en een VMB4PD. Enkel de drukknoppen hebben 2 virtuele kanalen.
Dit werkt ook niet meer. Het is nu 20h 25 en volgens de instellingen is de zonsondergang 20h21 op 5 april.
Zou het helpen als ik alles terug hermaak?

Dank u
Herman

Het is ook mogelijk dat het uur op de bus verkeerd staat (bv. door spanningsuitval). Heb je op de VMB4PD al eens gekeken of het uur juist staat?
Welke firmware heeft de VMB6PBN?

Had al controle gedaan van de omschakeling naar het zomeruur en die stond juist. (Heb de VMB4PD als master met batterij back-up). Ik heb nu eerst alle programmastappen weggehaald, nadien een sync gedaan. Terug de programmastappen op dezelfde VMB6PBN gezet, ge-synced en bij zonsondergang gaat het licht terug aan. (Uit om 23h moet ik nog controleren) De build van de VMB6PBN is 1350. Die van de VMB4PD is 0825.

Herman