Error code 503

Hi hier, sinds gisteren krijg ik plots error code 503 op de Home Assistant app. Het lijkt alsof ik geen verbinding meer heb met de server en enkel via het lokale netwerk en de Velbus app aan de Signum geraak. Heeft er iemand tips om dit te fixen?

Hallo, hier bij mij juist hetzelfde probleem. Via mijn lokaal netwerk werkt de app home Assistant prima. Wanneer ik via de server ga met voorbeeld 4G niet. Dan krijg ik dezelfde error code 503.

1 Like

Hallo, hier ook, moet algemeen probleem zijn.

1 Like

Sinds 31 mei krijgen we van verschillende klanten dat onze cloud functionaliteit ervoor zorgt dat ze cloud of lokaal ook niets meer kunnen bedienen of traag kunnen bedienen. Gezien wij monitoring gewijs ook iets gedetecteerd hadden zijn we beginnen zoeken naar de oorzaak. Sinds vorige vrijdag hebben we de cloud ook preventief uitgeschakeld nadat klanten ons blijven doorgeven dat ze lokaal ook getroffen waren.

Via VelbusLink kan je achterhalen op welk IP adres de Signum luistert lokaal en via deze weg op dezelfde manier hun installatie bedienen. Dit zal enkel werken voor eigen netwerk en dus niet voor 4G.

We proberen om de functionaliteit zo snel mogelijk te herstellen.

Op onze Velbus website staat volgende infotekst:
De cloudfunctionaliteit is tijdelijk uitgeschakeld. We zijn volop bezig om de volledige functionaliteit zo snel mogelijk te herstellen. U kunt Signum lokaal zonder problemen gebruiken. Onze excuses voor het ongemak.

2 Likes

Bedank voor de informatie,
Maar de app signum werkt niet in mijn lan netwerk. is zelf niet traceerbaar in velbuslink.
zoals jullie wel beschrijven,

PS draait op HA

Bedankt voor jullie reactie. Het feit dat jullie de cloud uitgezet hebben, verklaart de 503 dan.

Moet het zo drastisch om de cloud langs jullie kant volledig uit te zetten? Het werkte bij mij en wellicht vele anderen prima tot vrijdag.

Groetjes

We raden een restart aan mocht dat het geval zijn. Het probleem doet zich voor op bepaalde Signums in het opzetten van de communicatie naar onze cloud (die op dit ogenblik offline is).

Het was inderdaad een drastische, maar toch doordachte beslissing. We wisten op dat ogenblik nog niet wat de oorzaak was. Onze excuses voor het ongemak.

Lokaal werkt het bij mij. Hebben jullie een zicht op wanneer de cloud terug online komt?

Op dit moment is dat al gebeurd.

1 Like

Ah top. Dan bekijk ik het als ik straks thuis ben. Ik laat nog iets weten. Bedankt.

Bij mij is het terug in orde! Bedankt voor de service :wink:

1 Like

Hier ook net herstart en helemaal terug in orde. Bedankt voor de support!

2 Likes